Do każdej z grup interesariuszy podchodzimy indywidualnie, budując dostosowaną do jej potrzeb komunikację. Ważną rolę przypisujemy otrzymywanym informacjom zwrotnym, traktujemy je jako wskazówki pozwalające na bieżącą weryfikację podejmowanych działań na rzecz budowania trwałych i transparentnych relacji z interesariuszami. Ich budowanie stanowi wartość dla Grupy.
Wykres prezentujący naszych kluczowych interesariuszy został przygotowany w ramach odbywającego się w 2017 roku warsztatu strategicznego z kluczową kadrą menedżerską oraz Zarządem Spółki. W raportowanym okresie nie zaszły zmiany w strukturze interesariuszy, w związku z czym wykres uznaje się za aktualny.
Opis zarzadzania relacjami z poszczególnymi grupami interesariuszy
Ramowe standardy w zakresie zarządzania informacjami i danymi w relacjach z kluczowymi grupami interesariuszy reguluje wdrożona w 2019 roku Polityka Informacyjna FFiL Śnieżka SA. Celem nadrzędnym Polityki jest przyjęcie ramowych zasad zarządzania informacjami i danymi na temat Spółki, w tym ochrona interesów Spółki w tym obszarze, mitygacja ryzyk wynikających z istotnej skali działalności Spółki oraz prowadzenia działalności w wielu lokalizacjach i na wielu rynkach. Standardy przyjęte przez Spółkę będą stopniowo implementowane do spółek zależnych.
Do każdej z grup interesariuszy podchodzimy indywidualnie, budując dostosowaną do jej potrzeb komunikację. Ważną rolę przypisujemy otrzymywanym informacjom zwrotnym, traktujemy je jako wskazówki pozwalające na bieżącą weryfikację podejmowanych działań na rzecz budowania trwałych i transparentnych relacji z interesariuszami. Ich budowanie stanowi wartość dla Grupy.
Tabela 34.
Sposoby zarządzania relacjami z grupami interesariuszy
Poniżej prezentujemy najczęstsze sposoby komunikacji z naszymi interesariuszami:
Na potrzeby opracowania niniejszego oświadczenia na temat danych niefinansowych, Grupa Kapitałowa Śnieżka dokonała analizy wewnętrznej realizowanych działań, posiadanych polityk i procedur należytej staranności. Analizy wewnętrzne zostały dokonane m.in. w oparciu o wskaźniki wyznaczone w procesie oceny istotności w roku 2017, na podstawie danych gromadzonych przez poszczególne spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Śnieżka. W celu opracowania oświadczenia powołano grupę projektową, której członkowie dokonali ponownej oceny istotności raportowanych tematów i wyboru kluczowych wskaźników, a także potwierdzili aktualność opracowanej w roku 2017 mapy interesariuszy.
Grupa Interesariuszy |
Sposoby zarządzania relacjami z grupą Interesariuszy | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ściśle współpracuj |
Spotkania | Badania satysfakcji | Szkolenia | Media społecznościowe | Konferencje i wydarzenia branżowe | Strona www | Komunikacja wewnętrzna | Kontakt tel./e-mail |
Obecni pracownicy | x | x | x | x | x | x | x | |
Akcjonariusze strategiczni | x | x | x | x | ||||
Dostawcy surowców | x | x | x | |||||
Odbiorcy B2B | x | x | x | x | ||||
Konkurencja | x | x | x | |||||
Banki finansujące | x | x | x | |||||
Akcjonariusze instytucjonalni | x | x | x | |||||
Dostawcy usług | x | x | x | |||||
Monitoruj | ||||||||
Akcjonariusze indywidualni | x | x | x | |||||
Informuj | ||||||||
Klienci | x | x | x | |||||
Społeczność lokalna | x | x | x | |||||
Media | x | x | x | x | x |