Strategiczne cele Grupy Kapitałowej Śnieżka skupione są na rozszerzaniu działalności na kolejne rynki europejskie i pozaeuropejskie, przy jednoczesnym utrzymaniu wiodącej pozycji na rynkach wschodnich, z dominującym znaczeniem rynku polskiego. Grupa zamierza realizować ten cel poprzez koncentrację na wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz na budowaniu pozycji lidera w segmencie farb dekoracyjnych na czterech strategicznych rynkach: polskim, węgierskim, ukraińskim i białoruskim. Ocena wymienionych rynków jako perspektywicznych jest dla Grupy podstawą do budowania długoterminowej strategii obecności we wskazanych regionach.
Strategia Grupy Kapitałowej Śnieżka zakłada realizację powyższych celów przy uwzględnieniu następujących założeń:
Grupa zamierza zwiększać swój potencjał poprzez zdobywanie nowych rynków zbytu oraz dalszy rozwój oferty
marek: Śnieżka, Magnat, Vidaron, Foveo-Tech, Beston i Rafil. Ponadto, w związku z powiększeniem się Grupy
w maju 2019 roku, planowany jest rozwój oferty marek należących do Poli-Farbe Vegyipari Kft. (Poli-Farbe,
Platinium, Intaller, Cellkolor i Boróka),
W ramach realizowanej strategii rozwoju Grupa jest zainteresowana zarówno rozwojem organicznym, jak i
wzrostem poprzez przeprowadzenie inwestycji kapitałowych. Zarząd jednostki dominującej jako cele wyznaczył
sobie budowanie trwałych relacji zarówno z partnerami handlowymi, pracownikami, akcjonariuszami, jak i
konsumentami. Grupa nadal będzie wspierać partnerów handlowych, dystrybutorów i detalistów w zakresie
informacji, marketingu i szkoleń, tworząc dla nich konkurencyjną ofertę wartości.
Harmonijny rozwój, zgodny z przyjętą strategią, ma pozwolić Grupie Kapitałowej Śnieżka na osiągniecie
wiodącej pozycji na kluczowych rynkach. Zarząd Spółki zastrzega jednocześnie, że nie można wykluczyć, iż
trwająca pandemia choroby COVID-19, wywołana przez koronawirusa SARS-CoV-2, i jej skutki –
nieprzewidywalne na moment sporządzenia raportu rocznego Grupy za 2019 rok – w przyszłości mogą wpłynąć na
konieczność zmiany albo całkowitej rewizji strategii oraz celów strategicznych Spółki i Grupy.
Cele strategiczne Grupy na najbliższe lata zostały opisane w punkcie 2.2
Sprawozdania